Arkadaşlar, daha önce de çok defa tekrar ettiğimiz gibi paylaşımlarımız karşılıksız olarak tamamen gönüllülük esasına dayalıdır. Gönüllülük esaslı bir paylaşımın devam etmesi için gereken tek şey motivasyondur.

Karşılıklı bir etkileşim olmadığı zaman "kendi çalıp kendi oynuyor" hissiyatı oluşur. Bu durumda da motivasyon kaybolur ve paylaşımlar durur. Elbette ki her gün yüzden fazla dublaj download ediliyor, ancak bir kaç arkadaşımız haricinde hiç kimse dublajı hangi ripte kullandığını / delay değeri girip girmediğini / seslendirme kalitesini beğenip beğenmediğini vesaire herhangi bir konuda fikrini beyan etmiyor / geri bildirimini yapmıyor. Ancak linkte bir sorun varsa, ya da istediği bir dublaj varsa yazıyor. Başka bir deyişle "Mecburen" yazıyor.

Klavyenizin tuşlarının aşınmasından mı korkuyorsunuz? Ya da bir kaç kelam yazamayacak kadar tembel misiniz? Belki de fikir beyan edilemeyecek kadar değersiz buluyorsunuz. Açtığım 100 konudan sadece 2 tanesine delay değeri bilgisi / geri bildirim geliyor, demek ki açtığımız konular %2 oranında doğru. O halde neden vakit ayırıp paylaşıyoruz ki?

Cevap yazılmaya değer bulunmayan bir şeyin, paylaşılması içinde bir değeri yoktur.

Sizlere iyi günler dilerim.

Hüsnü

34 Yorumlar.

  1. Doğan diyor ki:

    Güzel ve kaliteli işler her zaman çok az talep görür. Ben seslerin hangi ripte kullandığımla ilgili buraya yazılması gerektiğini bilmiyordum bu sayede öğrenmiş oldum bundan sonra ben indirdiğim seslerin delay değerlerini hangi ripte kullandığımı yazıcam lütfen paylaşımlara devam edin

  2. Husnu DWA diyor ki:

    Sevgili @Doğan, sesin hangi ripte kullanıldığı ile ilgili spesifik bir mecburiyet yok yanlış anlaşılmasın. Onları örnek olarak verdim, söylemek istediğim şey "yapılan paylaşımın bir işe yarayıp yaramadığı" ile ilgili bir geri bildirim olması gerektiğiydi.

    Yani işe yarasa da yaramasa da ben geri bildirim almalıyım ki ona göre motivasyon oluşsun. Aksi taktirde dediğim gibi koca blogta tek başıma hayalet gibi ne diye gezineyim ki?

    Dublajın kullanıldığı rip ve delay değeri güzel bir geri bildirim örneği, hem bilgi sağlıyor, hem motive ediyor. Diğer yandan "paylaşılan dublajda ki seslendirme sanatçısının ses tonunu beğenmediğinizi" ifade etmek dahi bir geri bildirimdir. Herhangi bir mecburiyet yok, ne yazılacağı herkesin kendi takdirindedir.

  3. bilgener diyor ki:

    bazı kendını bılmez kısılerın saygısız yorumlarından sanırm uzun sure ara verdınız 2008 yılından berı DWA ses paylasımlarını indiren bırıyım bugune kadar hıcbır sesde sorun yasamadım kalıtesı cok iyi paylasım yaptınız lınk sıtelerıde gayet ıyı elımde bulunan tr ses dosyalarının %80 sızlerın hazırlayıp emek verdıgı bızlere sundugunuz paylasımlarınızdan olusmaktadır bugune kadar verdıgınız butun ses dosyalarının her bırı ıcın sızlere cok tesekkur ederımn Allah razı olsun hepınızden

  4. Doğan diyor ki:

    Ne demek istediğinizi çok net bir şekilde anladım hocam umarım bu konuyu diğer arkadaşlarda güzel bir şekilde anlarlar dediğim gibi hocam güzel işler fazla taktir görmez bu kaliteli insanların diğer insanlarla zaman geçirmek gibi fırsatı varken o kaliteli insanlar yalnızlığı tercih ederler yada kendileriyle ve hobileriyle zaman geçirmek isterler. Bence çok iyi iş çıkartıyorsunuz dovizin bu denli tutarsız olduğu bir dönemde herşey tepe taklak olmuşken sizin bu işi hiçbir ücret almadan devam ettirmeniz bile takdire şayen bir hareket dir

  5. ByDursun diyor ki:

    Cömertliğiniz tartışılmaz, ne kadar teşekkür etsek azdır, paylaşımlarınızın ve başarılarınızın devamını dilerim, elinize sağlık kolay gelsin

  6. mhtozk diyor ki:

    Haklısın üstat ilgili, paylaşımcı ve takdir edici olmak gerekiyor

  7. Akgün diyor ki:

    Öncelikle karşılıksız olarak yaptığınız değerli paylaşımlarınızdan dolayı çok teşekkürler. Ülkede olanlardan dolayı son zamanlarda film izleme isteğim bile kalmadı. Birkaç ses dosyası indirdim, hala öyle bekliyorlar. Bundan böyle indirğim seslerin delay değerlerini yazmaya veya görüşlerimi belirtmeye özen göstereceğim. İyi ki varsınız, sevgiler...

  8. ironfist diyor ki:

    hocam elinize sağlık geçen bakınca fark ettim paylaşımı bırakmıştınız bakmasam döndüğünüzü bilemiycektim riplere ekledikçe rip bilgisini yazarım, vaktim olmuyor bu aralar daha tam inceleyemedim yeni eklediklerinizide birde ham ses atsak senkron yapabilirmisiniz hocam elimde heroes sesleri var düşünürseniz atabilirim kolay gelsin.

  9. eyüpbey diyor ki:

    Emek verip sesleri ulaştırdığınız için saygım sonsuz, Rip ve delay değerlerini işten fırsat buldukça yazacağım.

  10. abdülcanbaz diyor ki:

    Sevgili Hüsnü;
    Google ile oturum açıp bloğa yazmayı bir türlü beceremedim. Güvenlik ayarlarımı da gözden geçirdim. http yi https bile yaptım. Ve nihayet şimdi yazabildim.
    Moral ve motivasyon konusunda haklısınız. Sizi ve sizleri (Dwshare) yıllardır takip ederim. Sebebi ise paylaşımlarınıza olan güvendir. Bu konuda sizi tek geçerim.
    Emin olun görünmeyen ve sessiz o kadar çok takipçiniz var ki. Gözüm yine blog'ta olacak. Gelmiş geçmiş her türlü emeğiniz için çok teşekkür ederim.
    DWAsever

  11. Husnu DWA diyor ki:

    Yorumlarınız teşekkür ederim arkadaşlar. Blogta oluşan sessiz havayı ve hissettirdiklerini paylaşmadan, dublaj paylaşımlarını durdurmanın yanlış olabileceğini düşündüğüm için yazmıştım. Bloglar yapısı itibari ile forumlar kadar canlı ve hareketli olmuyor, ama yine de bir şekilde paylaşılan seslerin işe yaradığını bilebilmemiz için veri toplamak gerekiyor. Bunun yolu da bir şekilde geri bildirim sağlamak. Dublaj paylaşmaya devam edeceğim, umarım motivasyonumuzu bir şekilde koruyabiliriz. Herkese selamlar.

  12. gentlebarman diyor ki:

    elinize yüreginize sağlık alsında birazda kazanç tarzı düşünmeniz gerektiğini düşünüyorum ben de size destek sunum yapabilirim elimden geldiği kadar

  13. afatsum87 diyor ki:

    Merhabalar bende sitenizi 2008 den beri biliyorum yakinan takip ediyorum paylasimlariniz cok kaliteli kendim acimdan konusucak olursam ayni anda 3-4 isle mesgulum sesleri hizlica tedarik edip bazen 1 -2 yil sonra bile filmlerime ekledigim olabiliyor yas 40 yasklasti herseye zaman ayirmak zor olabiliyor tabiki size de hak vermemek mumkun degil motivasyon cok onemli sabir isi bu emek isi

  14. Husnu DWA diyor ki:

    Teşekkür ederim, biz 40 olduk bile. :) Şahsen animasyonlar dışında pek film dual yapmıyorum ben. O da malum küçük çocuklar Türkçe izleyebiliyorlar henüz. Kendim en az 15 yıldan beri dublajlı film izlemiyorum, (bir kaç eski kült film haricinde) hem İngilizce pratik oluyor hem de dublaj kalitesini artık beğenmiyorum açıkçası. Dublaj paylaşım olayım tamamen paylaşma hobimden ibaret. Buna eski bir warezci hastalığı da diyebiliriz. :) Selamlar

  15. afatsum87 diyor ki:

    Saglık sihhat olsun hüsnü hocam aynı yoldayım az kaldı :)
    bu düşünce yapısında insan sayıyısı oldukca azalıyor özellikle bizim kuşak bu zorlukları gördü film satın almak için bile hangi tip insanlarla muhatap olmak zorunda kaldıgımızı hepimiz yaşamızdır o yuzden böyle kaliteli emeğe fikri saygı duyulan yerler her zaman var olmalı keşke daha hızlı internet imkanı ve vaktim olsa yardımcı olabilsek kolay işler degil gerçekten insanın içinden gelicek maddiyatla ilgili değil bu olay .

  16. Husnu DWA diyor ki:

    Teşekkür ederim, selamlar.

  17. MuRaT diyor ki:

    Selamlar yıllar önce açtığım bir film sitem vardı herşeyi ücretsiz paylaşıyordum. Aynı durumdan müzdarip olduğum için siteyi kapattım. Arşivimide silmiştim, şu sıralar projeksiyon olayına girdiğim için yeniden kaliteli filmleri indirip ses dosyalarını entegre ederek izlemeye başladım. Şunu gördüm ki bir çok site ücretli üyelik sistemine geçmiş işi ticarete dökmüş çok yazık diyorum. Lakin yönetici arkadaşıma bu konuda hak vermek durumundayım. Biraz empati yapmak gerekiyor, alıp kaçayım durumundan kurtulup iki cümle yazma zahmetine girersek uzun ömürlü olacaktır. Saygılarımla..

  18. Husnu DWA diyor ki:

    @MuRaT, bir çok arkadaşım da aynı şekilde sitelerini kapatıp çekildiler. Hatta DWA grubumuzdan devam eden neredeyse sadece ben kaldım diyebilirim. Yaşlar da ilerledikçe hayat şartları da değişiyor doğal olarak, bunun da etkisi büyük.

    Projeksiyon olayı apayrı bir keyif doğrusu, bende Epson vardı bir kaç yıl kullanıp satmıştım. Aradan 5 yıl geçti, şimdi de LED bir projeksiyon sahibi oldum. Ses sistemimi zaten hiç satmadan kutulayıp kaldırmıştım (Z5500) onu da kurdum. Çok büyük bir keyif. Projeksiyonunuz 4K HDR destekliyorsa x265 HDR ripler çok harika kalitedeler. Benim projeksiyonun 1080p olduğu için ben mecburen arşivimi x265 1080p ile değiştirmeye başladım. Ancak HDR lerde gözüm yok değil. :)

  19. MuRaT diyor ki:

    Xiaomi Mi Smart Projector 2 + LG Soundbar SNH5
    ikilisini kullanıyorum perde olarak da Gamma Screens 240x200 Motorlu Projeksiyon kullanıyorum görüntü mükemmel. Tam bir sinema keyfi yaşıyorum. Allahtan komşuların çocukları ses yaptığı için ben film izlerken gelen gürültüden şikayet edemiyorlar :)

  20. Akif diyor ki:

    Merhaba ben sitenizi yeni keşfettim ama bir çok ücretli ses sitesine göre daha iyi iş yapıyorsunuz. Ücret talep etmesine rağmen sağlam linkleri dahi olmayan siteleri biliyorum. Öncelikle elinize sağlık sunduğunuz içerikler için teşekkür ediyorum

  21. Husnu DWA diyor ki:

    Merhabalar, hoş geldiniz keyifli seyirler dilerim.

  22. Arnorfini diyor ki:

    Merhabalar, ben de yeni keşfettim sitenizi hayran kaldım açıkçası çünkü şunu farkettim 10 yıl önce paylaştığınız bir ses bile hala sağlam linke sahip piyasada abuk subuk vip sitelerin linkleri 2 3 haftaya silinirken. Başarılarınızın devamını diliyorum ellerinize sağlık.

  23. Husnu DWA diyor ki:

    Merhabalar, teşekkür ederim sizlerde hoş geldiniz.

  24. sle7en diyor ki:

    Ben paylaşımı bıraktığınızı sanıyordum.Güncel paylaşımları görünce çok sevindim

  25. abdülcanbaz diyor ki:

    Blog dan faydalanan arkadaşlar burada bir dünya bilgi ve emek var. Sebil yani. Bunu neden yazıyorum. Zamanında kaynağından binlerce ses dosyası sunumu yapmış birisiyim. Sevgili Hüsnü, paylaşıma devam kararınıza sevindim. Mutlu oldum. Sizin de mutluluğunuz daim olsun. Sevgiyle kalın.

  26. Dr.Arhan diyor ki:
    Bu yorum yazar tarafından silindi.
  27. Dr.Arhan diyor ki:

    Hüsnü hocam, mega linklerin çoğunu silmiş sanırım. Neye baksam boş çıkıyor.

  28. Husnu DWA diyor ki:

    Linkleri silinen konuların tarihleri eskidir, infolarda sunum tarihleri yazar. Konularda belirtildikçe "eğer mümkün ise" linkleri güncelliyorum. Sunum yeni olmasına rağmen link silinmiş ise (bir elin parmaklarını geçmez) ya şikayet edilmiştir, ya da tehlif yemiştir.

    Sanal dünyada ücretsiz dosya barındırma en sorunlu olan işlemlerden biridir. Herhangi bir indirme linkinin 1 yıl yada 10 yıl çalışma garantisi olamaz. Çünkü ben free upload sitelerine free hesaplarla yükleme yapıyorum. Arzu ederseniz mega.nz veya diğer cloud satan firmaların aylık/yıllık barındırma ücretlerini inceleyebilirsiniz, anlatmak istediğim daha iyi anlaşılabilir.

  29. Dr.Arhan diyor ki:

    Hocam bu yılın Nisan ayına ait paylaşımlarınızdı. Ardı ardına silinmiş çıkınca buraya yazma ihtiyacı duydum. Size bir eleştirim yok. Yanlış anlamayın. Etrafta para karşılığı ses satan siteler varken, size laf demeye kimsenin hakkı olamaz. Tüm emekleriniz ve benzerine az rastlanır paylaşım güdünüz için minnettarım.

  30. Husnu DWA diyor ki:

    Nisan ayına ait paylaşım ise kesinlikle tehlif veya şikayettir dediğim gibi. Sizin de bahsettiğiniz gibi bu işten para kazananlar belli, free yapılan her paylaşım tekerlerine çomak sokmak anlamına gelir.

    Ancak şöyle bir durum da söz konusu. Örneğin iTunes ve Googleplay gibi ücretli medya satılan sitelerde, erken yayınlanan dublajları kullanıcılar talep eder ise, ve premium upload sitelerine veya serverlara yüklenmesini isteyenler var ise, alınan ücreti haklılaştırmış olurlar. Yani parayı alanlar kadar ödeyenler de bu çarkın bir parçasıdır.

  31. B2K diyor ki:

    Uzun süre önce bu siteyi takip ediyordum daha doğrusu bu grubu çok harika işler çıkarıyordu.uzun süre aktif değildi ama benim sık kullanılanlarda duruyordu şansa baktım yeni paylaşımlar gördüm çok mutlu oldum.hareketlenmiş buralar.İnş böyle devam eder benim kadar eskileri yaşamış biri olarak bu zamana kadar gelen bir oluşum görmek güzel.yapabilecek birşey olursa elimden geldiğince... selamlar ve kolaylıklar dilerim

  32. ahmet diyor ki:

    Huzur içinde bir bayram dilerim.

  33. MoS diyor ki:

    DWA'yı yıllardır bilirim, Lecter vardı mesela, bilhassa onun sayesinde arşivimde kaliteyi yükseltmeye başlamıştım. Erişemediği DVD ve bluray yok gibiydi. Şimdi grup 1 kişiye düşmüş gibi, ama sonuçta aynı kalite devam ediyor. VİP üyelik-lord üyelik yok, seslerde reklam yok, Türkçe sese İngilizce seslerin karıştırılması yok (extended versiyonlardan bahsetmiyorum), direkt sunucudan çekilen max kalite sesler var. 2 yıldır ben de bu işleri yapmayı öğrendim, demux'larımı paylaşmayıp kendime saklıyorum, Hüsnü Üstat eğer grubu genişletmek isterse burada paylaşırım - burada henüz paylaşılmamış olanları tabii

  34. Dr.Arhan diyor ki:

    Şimdilik sadece arşivliyorum sesleri. Kullanmaya başladığımda burada sürüm ve delay paylaşacağım.

Yorum Yap

Lütfen yorum yapmadan önce, ücretsiz ve tamamen gönüllülük esaslı bir blogta olduğunuzu unutmayın. Sizler hiçbir şey indirmek zorunda olmadığınız gibi, bizler de hiçbir şey paylaşmak zorunda değiliz. Yani hiçbir konuda hiç kimsenin bir "Zorunluluğu" yoktur arkadaşlar. Bunu, sürekli hatırlatmak zorunda olduğumuz kimseler yüzünden, buraya kalıcı olarak not düşmek istiyorum.

- Lütfen yorumlarınızın, indirdiğiniz dosyalarla ilgili olmasına özen gösterelim.
- Dublaj haricinde ki teknik / web / ugulama vb. konularla ilgili google arama motorunu kullanmanızı tavsiye ederim.
- Blogta ses dosyası ararken, film isminin haricinde imdb linkinin son kısmında ki "tt......" rakamlarıyla daha net arama yapabilirsiniz.
- İşinize yarayan dublajlarla ilgili teknik / bilgi içeren vs. geri bildirimler yapmanızın, bloğun daha uzun ömürlü olmasına ve güncel kalmasına yardımcı olacağını hatırlatmak isterim.
- Lütfen kırık linkleri konulara mesaj olarak bildiriniz. İmkanlar dahilinde en kısa sürede güncellemeye çalışacağım.
- Tüm arkadaşlara keyifli seyirler dilerim.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.